برگزاری اولین جلسه و کارگاه آموزشی ویژه رؤسای انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گیلان در سال جدید
تاریخ: ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت: 12:09:27


http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/62e9cd9dac8b05cb72c5ccd45fb8ecac.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f23866a749d0dbabe19c29e6a8122eb9.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/e1af5374e0fd1358ea09b80ac968d0b8.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/6019e160a72b1a326574b4f72da6a881.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/ec231840d9dc36f99c331fb9bddbe985.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/d17ded50dc2bff90b13f964a0924319c.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/d0e74128b5a7b5893a64af7afb4c5ee2.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/e4942aa02815d8e7a0b12aefa1c9b8a4.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f480dddc1d7e110118635c09f7bf1e8d.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/bec28e5b6214a2a6ddca48a4a9a08891.gif



کد خبر : 19683 || تاریخ : ۱۳۹۵/۰۳/۰۷ ۱۶:۰۸                 کشاورزی و امور دام

با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛

برگزاری اولین جلسه و کارگاه آموزشی ویژه رؤسای انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گیلان در سال جدید


ایرانیان_دراین جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به لزوم حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: تولیدکنندگان ، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان سه عامل در مناسبات اقتصادی هستند و براساس اصل سوم قانون اساسی حاکمیت وظیفه دارد مناسبات این عوامل را ساماندهی کند.


برگزاری اولین جلسه و کارگاه آموزشی ویژه رؤسای انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گیلان در سال جدید

به گزارش شبکه خبری «ایرانیان»،به نقل ازفودنا  ، علی منتظری  در این نشست تصریح کرد: مصرف کننده شکل دهنده به امور تقاضا در بازار است و از آنجا که وجود تقاضا ضامن گردش اقتصادی است، بنابراین سرنوشت هر فعالیت اقتصادی بستگی به میزان تقاضای محصول و یا خدمات دارد و شرط برقراری ثبات و عدالت در جامعه، ایجاد تعادل و مدیریت عرضه و تقاضا می باشد.
وی با اشاره وجود امکانات کافی در زنجیره تأمین مواد اولیه، تولید و توزیع خاطر نشان کرد: زمانی که از محصولی خاص چندین گزینه برای انتخاب و خرید مصرف کننده در بازار وجود داشته باشد، مقوله کیفیت کالا، ارزش و اعتبار ویژه ای پیدا خواهد کرد. منتظری افزود: در دهه های اخیر با توجه به وجود آمدن شرایط رقابتی در عرضه کالا و خدمات، تعریف و تبیین حقوق مصرف کنندگان و حمایت از آن مورد اهتمام خاصی قرار گرفته است
رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت گیلان تصریح کرد: با توجه به توانمندی های تولیدات داخلی و وجود تنوع در بازار مصرف، رعایت حقوق مصرف کننده لازمه بقاء در بازار مصرف است.  منتظری خاطر نشان کرد: استان گیلان به دلیل برخورداری از مزایای زیرساختی در تجارت خارجی زمینه های مناسبی برای افزایش تعاملات اقتصادی خارجی دارد، از این رو توجه منطقی و علمی به الزامات اساسی در رعایت حقوق مصرف کننده می تواند نقش بسزایی را در این عرصه ایفاء کند.
منتظری برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی را گامی مهم در ترویج رعایت حقوق مصرف کننده عنوان کرد و افزود: تقویت انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده علاوه بر رعایت موازین قانونی و شرعی در حمایت از مصرف کننده در نهایت به نفع تولیدکنندگان خواهد بود.
در ادامه، رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصر کننده استان گیلان با اشاره به آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت گسترده تر این انجمن در سطح استان گفت: با حمایت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خوشبختانه امکانات استقرار فعالان این انجمن در مرکز استان فراهم شده است.
محمدرضا حقدوست تصریح کرد: استقرار انجمن های شهرستانی حمایت از حقوق مصرف کننده با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال پیگیری است.
وی ارائه طرح های آموزشی با سرفصل های کاربردی، حضور مستمر در کمیته های نرخ گذاری کالاها، برگزاری جلسات مستمر و مداوم مسئولان انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده را از جمله برنامه های این انجمن در سطح استان عنوان کرد.
در پایان این جلسه، کارگاه آموزشی ویژه رؤسای انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان برگزار شد.
گفتنی است سیاست گذاری و برنامه ریزی های لازم در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح استان، برگزاری همایش ها و سمینار های آموزشی در خصوص حمایت از حقوق مصرف کننده، انتقال و پیگیری موارد مرتبط با حقوق مصرف کنندگان به انجمن ملی و سازمان های ذیربط، فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی مصرف کنندگان، انتشار اطلاعات مورد نیاز مصرف کنندگان برای تهیه  کالا و خدمات مورد نیاز، انتشار اطلاعات کالا و خدمات مضر برای مصرف کنندگان، دریافت، ارجاع، پیگیری دعاوی و شکایات مصرف کنندگان به مراجع ذیربط و ... بخشی از وظایف و اختیارات انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده می باشد./

 



کلمات کلیدی


captcha