سومین کافه‌ فین‌تک توسن برگزار شد
تاریخ: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت: 16:43:51

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/79b2c17bdfa9a83147aec1b30f566648.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/e7ca1e25f7dda63b22ecc16381025c75.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/3d2ba7549e12cb4cf33ececaefbd4944.gif



کد خبر : 30640 || تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ۲۰:۵۱                 ارتباطات و فناوری اطلاعات

با معرفی «سپنتا» و «ارمغان»

سومین کافه‌ فین‌تک توسن برگزار شد


ایرانیان_شرکت توسن، سومین رویداد کافه‌ فین‌تک خود را به معرفی خودپرداز ارمغان و سامانه مانیتورینگ سپنتا اختصاص داد.


سومین کافه‌ فین‌تک توسن برگزار شد

به گزارش شبکه خبری ایرانیان،روز یکشنبه سوم دی‌ماه 96 در سومین کافه‌ فین‌تک توسن به میزبانی شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن)، نسل جدید نرم‌افزار خودپرداز توسن به نام «ارمغان» و سامانه مانیتورینگ ترمینال‌ها به نام «سپنتا» معرفی شدند. سیستم جدید ارمغان تحت وب است و از‌آنجایی که سرعتی به‌مراتب بیشتر از سیستم یاس دارد می‌تواند در نظام بانکی اثری مثبت بگذارد.
توسن محصول دیگری به نام سامانه «سپنتا» هم برای معرفی در کافه فین‌تک داشت که وظیفه پایش و مانیتورینگ ترمینال‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش را به عهده دارد.
عطیه کازرونی منفرد، کارشناس محصول توسن، در این مورد گفت: از سال ۱۳۷۹ نسل نرم‌افزارهای خودپرداز یاس را توسعه دادیم. یاس در کنار مزایایی که داشت به‌خاطر نوع معماری با یک‌سری مشکلاتی مانند کُندی در سرویس‌دهی به مشتری مواجه بود. همچنین ارائه برخی سرویسهای جدید درخواستی بانکها امکانپذیر نبود. به همین دلیل ما تصمیم به ارائه نسل جدیدی از نرم‌افزارهای خودپردازها در غالب ارمغان گرفتیم. تفاوت مهم ارمغان نسبت به یاس تحت وب بودن آن است و به همین دلیل نیازی به نصب هیچ اپلیکیشنی روی دستگاه‌های خودپرداز برای استفاده از ارمغان نیست. همین تحت وب بودن باعث شده‌است که سرعت ارمغان نسبت به یاس چندین‌برابر باشد. قابلیت اتصال ارمغان به دیگر سیستم‌های جانبی و Third Partyها، امکان ثبت درخواست پایا و ساتنا، امکان ذخیره‌سازی مخاطبان پرمراجعه، از دیگر مزایای این محصول است.
کازرونی منفرد ادامه داد: «زمانی که مشتری به دستگاه خودپرداز مراجعه می‌کند و می‌خواهد برای مثال عملیات انتقال وجه کارت به کارت را انجام دهد، در منوی دستگاه تغییر کوچکی مشاهده می‌شود و آن هم انتخاب کارت مقصد از لیست کارت­‌های پرکاربرد است. یعنی مشتری می‌تواند لیستی از مقاصد پرکاربرد درست کند و از بین همان لیست شماره کارت موردنظرش را انتخاب کند و دیگر نیازی به وارد کردن شماره کارت در هربار انتقال وجه، نیست. همچنین زمانی که مشتری در پای دستگاه شماره کارتی را برای انتقال وجه وارد می‌کند، دستگاه از فرد می‌پرسد که آیا می‌خواهد این کارت به لیست کارت‌های پرکاربرد اضافه کند یا نه. این ویژگی با اینترنت بانک و موبایل هم کاملا یکپارچه شده‌است و اگر شما کارت فردی را در اینترنت بانک هم به لیست کارت‌های پرکاربرد اضافه کنید در دستگاه خودپرداز هم می‌توانید از آن کارت ذخیره‌شده استفاده‌کنید. همچنین علاوه بر شماره کارت، شما می‌توانید از این قابلیت برای وارد کردن شماره شبا و یا یک سپرده هم استفاده کنید و هیچ محدودیتی وجود ندارد. برداشت وجه با اسکناس انتخابی، بازنشانی رمز عبور سایر درگاه‌ها مانند اینترنت بانک و موبایل بانک با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، ثبت درخواست پایا و ساتنا، واریز با شناسه، صدور کارت هدیه و همین‌طور تولید رمز یک‌بار مصرف کارت (OTP)  از دیگر قابلیت‌ها و امکانات ارمغان است که روی دستگاه‌های خودپرداز ارائه می‌شود.


وی درباره سیستم مانیتورینگ سپنتا که با طراحی جدیدی جایگزین بخش­هایی از سیستم نگین‌کارت توسن شده‌است، چنین گفت: این سیستم هم از دو بخش سرور و Agent تشکیل شده‌است. Agent سمت خود ترمینال (خودپرداز/ POS) نصب می‌شود و داده را از ترمینال می‌گیرد و به سپنتا سرور ارسال می‌کند و به این ترتیب شما می‌توانید انواع گزارش‌های مختلف را از آنچه دستگاه شما بتواند به شما گزارش دهد، داشته‌باشید.
شایان ذکر است که توسن، برنامه «کافه فین‌تک» را هر ماه برگزار می‌کند تا طی آن به معرفی رویکردهای نوین و فعالیت‌های جدید خود به مشتریان این شرکت بپردازد و ضمن تعامل و تبادل نظر درباره چالش‌ها و راهکارهای پیش‌روی بانکداری الکترونیکی با مشتریان خود، چالش‌های پیش روی مشتریان را بشنوند و با اولویت‌گذاری این دغدغه‌ها طی یک هم‌افزایی و تعامل در جهت ارتقای روزافزون محصولات و راهکاری شرکت توسن گام بردارند.

 



کلمات کلیدی


captcha