صِرف تحرکات درون زا، ضامن موفقیت های سازمان نیست
تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت: 02:41:43

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/79b2c17bdfa9a83147aec1b30f566648.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/3d2ba7549e12cb4cf33ececaefbd4944.gif



کد خبر : 32742 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۱۳:۱۵                 نفت ،گازو پتروشیمی

دکتر توفیقی در ضرورت بازاریابی و تجاری سازی پژوهش های فناورانه:

صِرف تحرکات درون زا، ضامن موفقیت های سازمان نیست


ایرانیان_رئیس پژوهشگاه نفت گفت: در جامعه كنوني، بازاريابي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و سازمان‌ها و شركت‌ها مي‌بايست كالا و خدمات توليد خود را با استفاده از تكنيك‌هاي بازار‌يابي، مذاكره، تعامل را به مشتري عرضه كنند و صرفا با تحرك‌هاي درون‌زا نمي‌توان به موفقیت های تجاری دست یافت.


صِرف تحرکات درون زا، ضامن موفقیت های سازمان نیست

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ،روز چهارشنبه دوم خردادماه ، سومين همایش تبادل نظر و دیدگاه‌ها پیرامون بررسی جایگاه، نقش و مأموریت پژوهشگاه با حضور رييس و اعضاء هيات رييسه و كاركنان پژوهشگاه صنعت نفت در مركز همايش‌هاي بين‌المللي اين مجموعه برگزار شد.

دكتر توفيقي، رئيس پژوهشگاه هدف از برگزاري اين نشست را بازنگری در برنامه‌هاي راهبردي پژوهشگاه دانست و گفت: یک برنامه راهبري موفق بايد با تحولات محیطی خود متناسب باشد و دائم اين برنامه‌ها به روزرساني شود.

ایشان اثر بخشي را از اهداف اصلي برنامه‌ريزي راهبردي دانست و گفت: همهء امكانات و تجهيزات براي سازمان‌هاي پژوهش محور همچون پژوهشگاه بکار گرفته مي‌شود تا اثر بخشي بالايي در صنعت داشته باشند.

وی در ادامه تصريح كرد: تدوين برنامه جامع و موفق منوط به شناسايي محيط پيرامون و تحولات آن مي‌باشد چرا كه محيط پيرامون توسط ابر روند‌هايي مديريت مي‌شوند كه بدون توجه به آنها، برنامه‌ريزي مناسب امکان پدیرنیست، از اين رو تحليل محيط پيرامون نقطه عطف در برنامه‌ريزي‌هاي سازماني به حساب مي‌آيد.

توفيقي كاهش منابع دولتي را يكي از ويژگي‌هاي محيط پيرامون خواند و افزود: هم اكنون با كاهش منابع دولتي اكثر سازمان‌هاي پژوهش‌محور دنيا با اين چالش مهم مواجه هستند، از اين رو موسسات تحقيقاتي و دانشگاه‌ها به صورت مستقيم و يا غير مستقيم به سمت نظام عرضه و تقاضا تشويق مي‌شوند.

وي در همين راستا تصريح كرد: رقابت‌پذيري از ديگر اركان محيطي محسوب مي‌شود و شواهد حاكي از آن است كه محيط‌هاي بين‌المللي و داخلي همگي در كشور تاثير‌گذار هستند و در اين‌گونه فضا‌هاي رقابتي سرآمدي علمي، دانش و فناوري حرف اول در رقابت را می زنند.

رييس پژوهشگاه صنعت نفت شبكه‌هاي همكاري را يك واقعيت مهم پيراموني دانست و گفت: سازمان‌ها و شركت‌ها به سرعت وارد شبكه‌هاي همكاري مي‌شوند چرا كه به اين واقعيت دست يافته‌اند كه به تنهايي نمي‌توانند پاسخگوي نياز‌هاي جامعه باشند و از نظر اقتصادي نيز فعاليت‌هاي انفرادي مقرون به صرفه نمي‌باشد.

وي در خاتمه تصريح كرد: در جامعه كنوني، بازاريابي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و سازمان‌ها و شركت‌ها مي‌بايست كالا و خدمات توليد خود را با استفاده از تكنيك‌هاي بازار‌يابي، مذاكره، تعامل را به مشتري عرضه كنند و صرفا با تحرك‌هاي درون‌زا نمي‌توان به موفقیت های تجاری دست یافت.

گفتنی است، هیئت رئیسه پژوهشگاه صنعت نفت پیش از این در دو همایش مجزا با موضوعات مستقل، آراء و دیدگاههای مدیران، پژوهشگران و کارکنان هیئت علمی و غیر هیئت علمی این سازمان را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است.



کلمات کلیدی


captcha