گشایش دومین جشنواره لباس کودک و نوجوان /ضرورت معرفی توانمندی های طراحان جوان و خلاق کشور
تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت: 17:51:25


http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/96b32e6c4d25ec6fef8b2cab4a17a5e4.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f8c01a7154cdfe31367a40b26f9b9149.gif

logo-samandehi


کد خبر : 37415 || تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۸:۵۹                 مدو لباس

گشایش دومین جشنواره لباس کودک و نوجوان /ضرورت معرفی توانمندی های طراحان جوان و خلاق کشور


ایرانیان_دبیر کارگروه ساماندهی مد لباس در آیین افتتاحیه دومین جشنواره لباس کودک و نوجوان با تاکید بر ضرورت معرفی توانمندی های طراحان جوان و خلاق کشور در جشنواره، گفت: مردم باید بدانند که در حوزه طراحی لباس کودک و نوجوان چه اتفاقاتی درجامعه در حال رخ دادن است و یکی از اهداف مهم این دوره جشنواره نیز معرفی طرح و طراحان جوان و خلاق کشور است.


گشایش دومین جشنواره لباس کودک و نوجوان /ضرورت معرفی توانمندی های طراحان جوان و خلاق کشور

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ،آئین افتتاحیه دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، سه‌شنبه 18 دی‌ با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مینو پدرام دبیر جشنواره و جمعی از طراحان و تولیدکنندگان در تالار آئینه فرهنگستان هنر برگزار شد.
حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد ولباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه  با بیان اینکه این جشنواره تذکری برای والدین کودکان است، گفت: لباس از مرحله نوزادی تا مرگ با انسان همراه است با برگزاری چنین جشنواره ای سعی داریم والدین کودک و نوجوان را مخاطب قرار دهیم و به آنها متذکر شویم، همانطور که از دوران نوزادی تهیه شیر خشک و سایر اقلام مهم فرزندانشان مهم و ضروری است تهیه لباس برای نوزاد دارای  اهمیت خاص و مهم است.  
وی افزود: توجه به رنگ، جنس، کیفیت، برای لباس کودک و نوجوان مهم است چون گروه سنی نوزاد تا دوره نوجوان جزو گرو ه های سنی خاص و حساسی هستند که توجه به این قشر بسیار مهم و حیاتی است. دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان پس از گذشت ماه‌ها از برگزاری نخستین دوره آن، توانسته است اهمیت این بخش را به گونه‌ای تبیین کند که ظرفیت‌های گسترده در جامعه کودک و نوجوان ایرانی بسیار گسترده است و حضور پررنگ برندهای ایرانی در جشنواره کودک و نوجوان در بازار داخل می‌تواند تهدیدی بزرگ برای سرنوشت صنعت پوشاک  و برندهای خارجی محسوب شود.
وی در پاسخ به این سوال که دومین جشنواره لباس کودک و نوجوان چقدر می تواند به تعدیل قیمت لباس های  گران کودک و نوجوان در بازار کمک کند، گفت: مهم تر از قیمت لباس کودک و نوجوان، طرح لباس و نحوه طراحی آن است، این جشنواره تلاش دارد طراحی های جدید و مطابق با فرهنگ اصیل و غنی ایران را وارد بازار مصرف کند، در اصل این جشنواره سعی دارد طراحی لباس کودک و نوجوان را به جامعه معرفی کند.  چراکه  هیچ لباسی بدون طراحی ماهیت ندارد.
قبادی تصریح کرد: ما منکر حضور برند های خارجی و قیمت های گزاف لباس کودک و نوجوان دربازار داخل نیستیم اما می خواهیم به همگان آگاهی دهیم که با ظرفیت های موجودی که در کشور وجود دارد می توانیم بهترین لباس با کیفیت و برند ایرانی حتی بهتر از خارجی را وارد بازار مصرف کنیم و این مهم تحقق نمی یابد مگر با تعامل طراحان و تولیدکنندگان و حضور در جشنواره های مختلف جهت معرفی توانمندی های طراحان جوان و خلاق کشور.
جزایری کارشناس حوزه کودک و نوجوان نیز در آیین افتتاحیه جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان نیز گفت: کودک لبخند خداوند است، به همه خانواده های ایرانی توصیه می کنم به جشنواره بیایند و از نزدیک با توانمندی های حوزه کودک آشنا شوند، به والدین کودکان توصیه می کنم با محصولات ملی و باهویت ایرانی آشتی کنند و لباس ایرانی با جنس و کیفیت عالی برای فرزندانشان تهیه کنند، به دنبال برند های خارجی و بعضا بی کیفیت نباید نباشیم.
مینو پدرام دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، دیگر سخنران این مراسم افزود: شاید کسی از فعالیت های طراحان حوزه لباس کودک و نوجوان در کشور با خبر نباشد، این جشنواره حاصل تلاش کارگروه ساماندهی مد و لباس و انجمن طراحان پارچه . لباس ایران است که قصد دارد با معرفی طراحان خلاق و جوان حوزه لباس کودک و نوجوان به تولید کنندگان، زمینه اشتغالزایی و حمایت از کالای ایرانی و کارآفرینی  را برای طراحان جوان و گمنام کشور را در بازار مصرف داخلی فراهم کند.
پدرام درباره بخش های مختلف جشنواره نیز گفت: 10 برند در حوزه لباس کودک و نوجوان در جشنواره حضور دارند که به معرفی توانمندی های خود در حوزه طراحی لباس کودک و نوجوان خواهند پرداخت. بخش رقابتی شامل تصویرسازی، طراحی لباس، نمایش لباس(بخش خلاقیت و کاربردی با قابلیت تولید انبوده)، طراحی پارچه، کارگاه های آموزشی، بخش مسابقه زنده( از ایده تا اجرا)، مسابقه زنده تصویرسازی طراحی لباس، مسابقه زنده تصویرسازی طراحی پارچه، بخش های غیررقابتی شامل بخش ویترین ملی، کارگاه های آموزشی، نشست های علمی با موضوع کودک از بخش های مختلف دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، است.
پدرام تصریح کرد: در بخش ویترین ملی، برندهای مطرح لباس ،نوزاد، کودک و نوجوان درمعرض دید عموم مردم قرار می گیرد.در بخش آثار طراحان لباس وطراحان پارچه نیز آثار به صورت دوخته شده و تصویرسازی عرضه می شود.
دومین جشنواره ملی طراحی لباس  و پارچه کودک و نوجوان از ۱۸ تا ۲۲ دی‌ماه ساعت ۱۰ الی ۱۹ با شعار "از کودکی خوب بپوشیم" در تالار آئینه فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، برگزار می‌شود.



کلمات کلیدی


captcha