بزرگ‌ترین مشکل ما در حوزه صادرات، برندسازی است/رشد ۲ برابری متراژ نمایشگاه‌های شهر آفتاب در سال ۹۸/برگزاری نمایشگاه آیرکس آبان ماه سالجاری
تاریخ: ۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت: 23:19:42


http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/20db8b0875e8413bceb26f86cfbd8c3f.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/1045fe0f002d0c72bcde78257e0fc297.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/fa381527faa04efc0f7cbc5201fe8d88.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/96b32e6c4d25ec6fef8b2cab4a17a5e4.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f8c01a7154cdfe31367a40b26f9b9149.gif

logo-samandehi


کد خبر : 41563 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۹:۴۷                 صنعت،معدن، تجارت

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در نشست خبری نمایشگاه بین المللی رباتیک ( آیرکس):

بزرگ‌ترین مشکل ما در حوزه صادرات، برندسازی است/رشد ۲ برابری متراژ نمایشگاه‌های شهر آفتاب در سال ۹۸/برگزاری نمایشگاه آیرکس آبان ماه سالجاری


ایرانیان_مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما در حوزه صادرات، برندسازی است، چرا که نتوانسته‌ایم برندسازی کنیم، در حالی که بخشی از تولیدات ما جزء تولیدات با کیفیت است، اما در حوزه برندسازی ضعیف عمل کرده ایم.


بزرگ‌ترین مشکل ما در حوزه صادرات، برندسازی است/رشد ۲ برابری متراژ نمایشگاه‌های شهر آفتاب در سال ۹۸/برگزاری نمایشگاه آیرکس آبان ماه سالجاری

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ،نشست خبری نمایشگاه بین المللی رباتیک ( آیرکس)_شهرآفتاب با حضور آقای مهندس عواطفی امجد، مدیر بخش رباتیک و فناوری مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، دکترمحمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و جمع اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار شد.

محمد رئوف قادری مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در این نشست گفت :هیچ فعالیت اقتصادی و سیاسی در کشور بدون حمایت رسانه‌ها موفق نمی‌شود و برگزاری نمایشگاه‌ها و توسعه کشور نیازمند این است که ایده‌ها مطرح شود، تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی افزود:برگزاری نمایشگاه رباتیک، ایده جدید و برای اولین بار  است که قرار است در حوزه رباتیک فعالیت داشته باشد و ما امروز در کشور با تکنولوژی جدیدی روبرو هستیم که فعالیت‌های اقتصادی را به سمتی می‌برد که جایگزین انسانها در فضای کار می شوند.

مدیرعامل شهرآفتاب ادامه داد: جایگزینی ربات از یک جهت خوب و از سوی دیگر بد است. در کشور‌هایی که مشکل بیکاری دارند، کمتر از ربات استفاده می‌شود. اگر بخواهیم ربات را جایگزین انسان کنیم، شاید در جذب انسان به اشتغال کمک نکرده باشیم، اما نمی‌توانیم از فناوری‌های روز دنیا هم دور بمانیم و تکنولوژی‌های روز دنیا را در زندگی استفاده نکنیم.

رئوف قادری  اظهارداشت: امروزه در دنیا حرف اول را تکنولوژی می‌زند و ما  اگر بخواهیم از توسعه حرف بزنم تکنولوژی بزرگ‌ترین عامل توسعه هر کشور است و در همه حوزه‌ها باید به تکنولوژی روز دنیا مجهز باشیم.

وی افزود:علی رغم اینکه جوانان ما در حوزه‌های رباتیک پیشرفت داشته‌اند، اما در حوزه بهره‌برداری بسیار ضعیف هستیم ،لذا بایدرقابتی را در این حوزه ایجاد کنیم تا افراد توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند،تا امکان رشد و توسعه آنها تقویت شود.

مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب بیان داشت: جوانان ما اختراعات خیلی مهمی دارند، اما به جامعه معرفی نشده‌اند، باید در چنین نمایشگاههایی اختراعات خود را معرفی کنند.

وی در ادامه گفت: تاکنون ۶۰ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شده است، و تا پایان سال جاری ۲۶ نمایشگاه دیگر نیز در جدول برنامه های آتی قرار گرفته است.  اگر بتوانیم شرکت‌های خارجی را به نمایشگاه بکشانیم، هم خودمان رشد کرده‌ایم و هم می‌توانیم با تعامل از تکنولوژی دنیا توانمند شویم، که البته از شرکت های مختلف خارجی نیز دعوت به عمل خواهیم آورد .

مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با بیان اینکه توان علمی ما بالا رفته و در خاورمیانه حرف اول را می‌زنیم، گفت: در دنیا بعد از آمریکا و هند در حوزه رباتیک رتبه سوم را داریم .

وی افز.د:در نمایشگاه امسال شرکت کنندگانی از چین، چک، استرالیا و کانادا حضور دارند،در سال جاری علی رغم بحث تحریم‌ها با رشد ۲ برابری در حوزه متراژ روبرو خواهیم بود و در ۲۱۰ هزار متر نمایشگاه را برگزارخواهیم کرد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما در حوزه صادرات، برندسازی است، چرا که نتوانسته‌ایم برندسازی کنیم، در حالی که بخشی از تولیدات ما جزء تولیدات با کیفیت است، اما در حوزه برندسازی ضعیف عمل کرده ایم.

وی در ادامه گفت: خواسته مردم تهران انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب به خارج تهران است تا از ترافیک و مسائل محیط زیستی رنج نبرند.هدف اولیه از ساخت شهر آفتاب نیز حل دو موضوع ترافیک و آلودگی تهران بوده است و بر اساس مطالعات کارشناسی انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب به خارج از تهران، ۲۵ درصد از بار ترافیکی تهران را کاهش خواهد داد.

قادری تصریح کرد؛با خروج نمایشگاه‌های پر مخاطب از شهر تهران ۵۰۰ هزار سفر درون شهری کاهش پیدا می کند . آلودگی صوتی و زیست محیطی از اتفاقات خطرناکی است که سلامت روحی و جسمی شهروندان تهرانی را تهدید می‌کند.

مدیرعامل شهرآفتاب  گفت:مصوبه ساخت شهر آفتاب با تأیید فرمانداری و وزارت کشور اجرا شد و علی رغم اینکه شهرداری و دولت در گذشته نسبت به هم گارد داشتند، هزینه بالایی هم برای شهر آفتاب صرف شد، اما در نهایت نمایشگاه به شهر آفتاب منتقل نشد و خوشبختانه در حال حاضر تعامل خوبی بین دولت و شهرداری انجام شده است که امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری دولت این اتفاق بیفتد و نمایشگاه های پر مخاطب در شهر آفتاب برگزار شود.

وی افزود: حناچی شهردارتهران ، با درک درستی که از توسعه زیرساخت‌های شهر تهران داشت، طی درخواست رسمی از رئیس جمهور این موارد را مطرح کرد و رئیس جمهور دستور طرح آن را صادر کرد.

قادری ادامه داد: در ۲۰ فروردین ۹۸ من به نمایندگی از شهرداری در کمیسیون زیربنایی دولت شرکت کردم و همه با عملیاتی شدن این طرح موافقت کردند تا در نتیجه آن همه نمایشگاه‌های پر مخاطب به شهر آفتاب بیاید و هیچ دستگاهی حتی دولت نباید در نمایشگاه داری تهران تصدی‌گری کند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب  از موافقت با تاسیس منطقه آزاد تجاری در شهر آفتاب خبر داد و گفت: در حال مذاکره برای انتخاب مشاور قابل صلاحیت و تدوین لایحه پیشنهادی و ارائه آن به هیات دولت هستیم.

بنابراین گزارش؛ آیرکس ۲۰۱۹   که شامل نمایشگاه ،سمینار و همایش‌های علمی و مسابقه‌ای رباتیک است، از ۹ الی ۱۲ آبان ماه در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

 



کلمات کلیدی


captcha