اجازه ندادیم تحریم‌ها روی کیفیت کالای ما تاثیر بگذارد
تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت: 06:14:13


http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/20db8b0875e8413bceb26f86cfbd8c3f.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/1045fe0f002d0c72bcde78257e0fc297.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/fa381527faa04efc0f7cbc5201fe8d88.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/96b32e6c4d25ec6fef8b2cab4a17a5e4.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f8c01a7154cdfe31367a40b26f9b9149.gif

logo-samandehi


کد خبر : 41658 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۲۳:۵۸                 صنعت،معدن، تجارت

مدیر ارشد مدیریت کیفیت بارز کرمان:

اجازه ندادیم تحریم‌ها روی کیفیت کالای ما تاثیر بگذارد


ایرانیان_مدیران همواره در سازمان‌ها به دنبال ارتقاء و بهبود عملکرد سازمان‌های خویش هستند. تحقیقات مدیریتی بر اهمیت مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در بهبود عملکرد تاکید دارند.


اجازه ندادیم تحریم‌ها روی کیفیت کالای ما تاثیر بگذارد

به گزارش  شبکه خبری ایرانیان ، به نقل از ماهنامه داخلی گروه، مدیران همواره در سازمان‌ها به دنبال ارتقاء و بهبود عملکرد سازمان‌های خویش هستند. تحقیقات مدیریتی بر اهمیت مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در بهبود عملکرد تاکید دارند. احمد قاسم شیرازی، مدیر ارشد مدیریت کیفیت بارز کرمان در مجموعه بارز این وظیفه را بر عهده دارد. با وی در مورد اهمیت مدیریت در کیفیت محصولات صحبت کردیم:

چه تعریفی از حوزه مدیریتی و فعالیت‌های واحد مدیریت کیفیت دارید؟
کنترل کیفی مواد اولیه ورودی جهت تولید تایر در آزمایشگاه‌های شیمی، فیزیک، نخ و سیم، کنترل کیفی آمیزه‌ی تولیدی و صدور تائیدیه کیفی مصرف بر اساس آزمون‌های انجام گرفته در آزمایشگاه اختلاط، کنترل فرآیند تولید و محصول نهائی، کنترل ابزار و تجهیزات اندازه‌گیری و کالیبراسیون، کنترل فرآیند انبارش و ارسال محصول به مشتریان به ویژه مشتریان خودروساز محور اصلی فعالیت‌ها در حوزه مدیریت کیفیت هستند از طرفی استقرار و پایش تأمین الزامات مشتریان خودروساز و سازمان ملی استاندارد در تمامی فرآیندهای سازمانی ، مشارکت در تائید نهائی، استقرار و پایش (ممیزی) تأمین الزامات نظام‌های مدیریتی مانند مدیریت کیفیت، مدیریت زیست محیطی، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، مدیریت انرژی، مدیریت آزمایشگاه‌ها، مدیریت شکایات مشتریان، مدیریت رضایت مشتریان و ... بر اساس استانداردهای بین‌المللی و اخذ گواهینامه‌های مربوطه در تمامی فرآیندها از دیگر محورهای اصلی فعالیت‌های حوزه‌ی مدیریت کیفیت هستند.

واحد شما در حال حاضر چند نفر نیرو دارد و هر کدام چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند ؟
در مجموع تعداد 90 نفر در اداره مدیریت کیفیت فعالیت دارند که 17 نفر کارشناس و 74 نفر کنترلر و تکنسین هستند که در بخش‌های کنترل کیفی مواد اولیه ورودی و آمیزه‌ی تولیدی جهت تولید تایر ( تعداد 5 نفر کارشناس و تعداد 31 نفر کنترلر و تکنسین)، کنترل فرآیند تولید و محصول نهائی ( تعداد 3 نفر کارشناس و تعداد 36 نفر کنترلر و تکنسین)، کنترل ابزار و تجهیزات اندازه‌گیری و کالیبراسیون ( تعداد 3 نفر کارشناس و تعداد 1 نفر کنترلر و تکنسین)، خدمات مشتریان خودروساز و کنترل فرآیند انبارش و ارسال محصول ( تعداد 3 نفر کارشناس و تعداد 4 نفر کنترلر و تکنسین)، سیستم‌های جامع مدیریت ( تعداد 2 نفر کارشناس) مشغول به کار هستند.

برنامه‌ها و فعالیت‌های در دست اجرا و در دست اقدام واحد خود را تشریح کنید؟
در بخش کنترل کیفیت مواد اولیه ورودی و کنترل کیفیت محصول نهایی باید بگویم که در حال حاضر عمده تلاش همکاران بر مدیریت ریسک تغییرات متفاوت است که متأسفانه بدلیل تحمیل تحریم‌های ظالمانه و مشکلات تأمین مواد اولیه بر صنعت تایر، کیفیت محصول را تحت تاثیر قرار داده است. رفع این مشکل با همکاری همه‌جانبه و بسیج نیروهای مهندسی در سایر بخش‌ها و به ویژه همکاران تولید، تحقیقات و توسعه در حال پیگیری است و تاکنون موفق به این امر شده‌ایم.
یکی دیگر از فعالیت‌ها پایش و کنترل وضعیت کیفی محصول در بازار، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی و انجام اقدامات لازم است که خوشبختانه تلاش همکاران در اکثر موارد اثربخش بوده است .
در حال حاضر تمرکز بر ارتقاء کیفی دو گروه از محصولات بایاس را در نظر داریم که متأسفانه بر اساس تغییر شرایط مصرف در بازار و همچنین برخی تغییرات، نیاز به بازبینی شرایط و استانداردهای داخلی است و این کار در کارگروه‌های مربوطه در حال پیگیری است .
در بخش خدمات مشتریان خودروساز پس از موفقیت در کسب بالاترین رتبه‌ی تأمین‌کنندگان رنو در ایران در سال گذشته، امسال هدف ارتقاء گرید در ساپکو (گرید A ) انتخاب شده است که البته نیازمند حرکت هماهنگ و همه جانبه در تمامی فرآیندها و محورهای ارزیابی است.

اقدامات شما در بخش مترولوژی و کالیبراسیون به چه صورتی است؟
در بخش مترولوژی و کالیبراسیون پس از موفقیت در سال گذشته و معرفی بعنوان الگو در بین تأمین‌‌کنندگان رنو و اخذ امتیاز 5 از 5 ، در سال جاری هدف ارتقاء نظام مدیریتی و اخذ گواهینامه ISO 17025 از مرکز ملی تائید صلاحیت ایران خواهد بود که البته نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است با حمایت جانشین محترم مدیریت عامل در حال پیگیری است.
در بخش سیستم‌های مدیریتی با فعالیت‌های خوبی که در حوزه ممیزی داخلی‌، ممیزی تأمین‌کنندگان و ممیزی مراکز خدمات مشتریان صورت گرفته‌، در سال جدید بر اثربخشی اقدامات طرح‌ریزی شده تمرکز خواهد شد و تلاش مضاعف بر حفظ سیستم علی‌رغم وجود تغییرات احتمالی در حوزه‌های تولید، بدلیل محدودیت‌های تحمیلی است.

 



کلمات کلیدی


captcha