مهمترین مشکل صنعت گردشگری نبود گفتمان است/ نمایشگاه هتلداری این مشکل را برطرف کند
تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت: 23:03:50


http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/8c9bf616965ccadbdcc4ff8d8a8db34a.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/644a2d109b66e938a6c65cb260a201b7.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/20db8b0875e8413bceb26f86cfbd8c3f.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/1045fe0f002d0c72bcde78257e0fc297.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/fa381527faa04efc0f7cbc5201fe8d88.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/96b32e6c4d25ec6fef8b2cab4a17a5e4.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f8c01a7154cdfe31367a40b26f9b9149.gif

logo-samandehi


کد خبر : 43762 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۸:۰۹                 صنعت،معدن، تجارت

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :

مهمترین مشکل صنعت گردشگری نبود گفتمان است/ نمایشگاه هتلداری این مشکل را برطرف کند


ایرانیان_نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نبود گفتمان در حوزه گردشگری را مهمترین خلا این صنعت دانست و اظهار امیدواری کرد که برگزاری نمایشگاه هتلداری در شهرآفتاب بتواند این مشکل را برطرف کند.


مهمترین مشکل صنعت گردشگری نبود گفتمان است/ نمایشگاه هتلداری این مشکل را برطرف کند

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل نمایشگاه شهرآفتاب ، جهانبخش محبی نیا نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه اولین دوره نمایشگاه تخصصی هتلداری و میهمان نوازی با اشاره به اهمیت صنعت نمایشگاهی ، خاطر نشان کرد: در صورتیکه بتوانیم با رویکردی هم افزایانه صنعت نمایشگاهی را در کنار سایر صنایع فعال کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی  حل خواهد شد و به نظر می رسد نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب ظرفیت لازم را برای این امر داشته باشد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم استقبال مدیران اجرایی از نمایشگاه ها افزود : با توجه به اهمیت صنعت گردشگری و صنعت هتلداری به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت گردشگری ، به نظرم حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و مدیران وزارت تازه تاسیس در این نمایشگاه لازم بود.

محبی نیا با بیان اینکه صنعت گردشگری و نمایشگاهی به عنوان تکیه گاه اقتصاد کشور است،گفت: نمایشگاه هتلداری و میهمان نوازی دارای دو وجه صنعتی و فرهنگی است و با وجود اینکه تلاش برای به روزرسانی تجهیزات و انطباق با استانداردهای جهانی صنعت هتلداری یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است اما نباید از بحث میهمان نوازی که ریشه در مباحث فرهنگی دارد غافل شویم و به طوریکه دریچه این بحث محبت است و در بحث های برندسازی نیز هویت برند از کانال محبت،رضایت و اعتماد می گذرد و عدم توجه به این موضوع تلاش های وجه صنعتی هتلداری را کم اثر می کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف متولیان صنعت گردشگری و هتلداری در گفتمان سازی ،افزود: ما از کهن الگوهای غنی در کنار منابع غنی طبیعی برخورداریم  اما نتوانستیم گفتمان سازی کنیم و در واقع مشکل اصلی صنعت هتلداری نبود گفتمان است و برگزاری نمایشگاه هتلداری می تواند گفتمان سازی گردشگری را تسهیل کند.

محبی نیا با بیان اینکه بدون ارتباط با دنیا نمی توان مسیر پیشرفت را طی کرد،گفت: با توجه به ظرفیت های کشورمان نباید دغدغه مسافر برای هتل ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: مشکل دیگر صنعت هتلداری نبود سیاست گذاری عمومی است و از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و از جامعه هتلداران این انتظار می رود از  فرصت نمایشگاه هتلداری برای تدوین سیاست های عمومی صنعت هتلداری نهایت بهره را ببرند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان با اشاره به ظرفیت های نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب خاطر نشان کرد: استانداردهای لازم شهرآفتاب این امکان را فراهم کرده است تا فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی ایجاد گردد.



کلمات کلیدی


captcha