پانزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی برگزار شد
تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت: 19:28:22


http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/8c9bf616965ccadbdcc4ff8d8a8db34a.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/1c802c7531a190d1fc2654765e873311.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/644a2d109b66e938a6c65cb260a201b7.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/20db8b0875e8413bceb26f86cfbd8c3f.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/1045fe0f002d0c72bcde78257e0fc297.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/fa381527faa04efc0f7cbc5201fe8d88.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/96b32e6c4d25ec6fef8b2cab4a17a5e4.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f8c01a7154cdfe31367a40b26f9b9149.gif

logo-samandehi


کد خبر : 44111 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۸:۰۹                 ارتباطات و فناوری اطلاعات

پانزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی برگزار شد


ایرانیان_پانزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با حضوروسخنرانی اساتید وصاحب نظران حوزه روابط عمومی وارتباطات در تهران برگزار شد.


پانزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی برگزار شد

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ، هوشمند سفیدی درمراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به قرار گرفتن کشوردرمعرض جنگ رسانه ای، به کارکرد حداقلی اطلاع رسانی شفاف،صریح و صادقانه و پاسخگویی اقناعی و داشتن گوش شنوابرای روابط عمومی ها تاکید  کردو گفت :امروزه جنگ رسانه ای واقعیتی انکار ناپدیر است که در میدان افکار عمومی تحقق می یابد و در این میدان گرچه رسانه ها مطرح ترین عنصر ظاهری هستند ،اما روابط عمومی ها به خاطر تولید محتوا ،ارتباط آفرینی و تقویت آن ، تعامل با رسانه ها و افکار عمومی از قدرت هوشمند ونرم برخودار بوده و درپدافند غیر عامل بازیگری توانمند به شمارمی آیند.
دبیرکل پانزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی  نقش روابط عمومی هارا در جنگ رسانه ای از طریق حفظ ارتباط با مردم و تقویت سرمایه ی اجتماعی  مهم دانست وتصریح کرد: نباید کج سلیقگی ها ی بودجه ای ،افسران ارتباطی نظام سیاسی کشوررا در وضعیت آسیب پذیری قراردهد،زیراهمانقدرکه سرمایه گذاری برای ارتقای قدرت بازدارندگی نظامی تجویز می شود، باید بیش از آن برای تقویت قدرت ارتباطی و رسانه ای سرمایه گذاری کرد.
وظایف جدید برای روابط عمومی ها
همچنین دراین سمپوزیوم ، رییس انجمن بین المللی روابط عمومی بااشاره به نقش اثربخش روابط عمومی هادرمحیط های پر چالش رسانه ای گفت:  سرعت انتشار اطلاعات هرگز تابه این حد نبوده و محدودیت های اطلاع رسانی از میان برداشته شده است .
خانم دکتر" سوتلا نا استاوریوا " افزود: درشرایط جدید وظایف روابط عمومی نیز دچار تغییر شده است به همین دلیل  انجمن بین المللی روابط عمومی بازتعریف جدیدی را از حرفه ی روابط عمومی ارائه کرده است  ودراین راستا  مسئولیت های بیشتری متوجه دست اندرکاران این حرفه ای کرده است .
وی اضافه کرد:درتعریف جدید "روابط عمومی حرفه ای با انتقال اطلاعات توآم با اعتماد تمرکز دارد که در این تعریف اصل اعتماد وجه تمایز روابط عمومی جدید  نسبت به قدیم به شمار می رود."
سخنرانی های علمی سمپوزیوم
دراین بخش خانم دکتر زینب جنل استاد دانشگاه استانبول ترکیه با موضوع "جنگ رسانه ای دردرون مرزها ،انفعال یا آگاهی بخشی و وظیفه روابط عمومی ها" ،دکتر محمد سلطانی  فر،مدیر گروه ارتباطات واحد علوم تحقیقات با موضوع "روابط عمومی ،بازی رسانه ای و تبلیغات روانی" ،دکترحمید ضیایی پرورمدرس دانشگاه  با موضوع "جنگ رسانه ای ،فضای مجازی و روبط عمومی"،دکتر میثم تهرانی استاد دانشگاه کلمبیا با موضوع "جنگ رسانه ای درعصر انقلاب صنعتی چهارم وروابط عمومی" ودکتر اکبر نصرالهی رییس دانشکده علوم ارتباطات ومطالعات رسانه دانشگاه آزادبا موضوع "بررسی تطبیقی قدرت باز دارندگی ارتباطی ورسانه ای ایران" به ایراد سخنرانی پرداختند.
مقابله رسانه ها وروابط عمومی ها با شایعه سازان
درمراسم اختتامیه سمپوزیوم نیز،دکترپزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت پیامبران که راستی و درستی و صداقت بوده است تصریح کرد: دردنیای امروز که به شکل ناجوانمردانه انتشاراخبار و اطلاعات دروغین و بابدنمایی ها آبروی افراد را خدشه دار می کند ، دور از انصاف و آزادگی است ،روابط عمومی هاو رسانه ها تخصص  دارند که چگونه می توان مقابل این روند اشتباه ایستاد و شفافیت و راستی و صداقت مهمترین رویکرد موفقیت در این مسیر است.
ارتباط وتعامل موثرتر با مخاطبان
همچنین دکترحریر چی معاون وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی دراین مراسم با ارائه ی گزارش وآمارهایی از مراجعان مردم به مراکز بهداشتی و درمانی کشور گفت: روابط عمومی ها دربخش سلامت وظیفه سنگین ومهمی بر عهده دارند وباید سطح ارتباط وتعامل شان را با مردم افزایش دهند،چراکه مخاطبانشان درشرایط سخت بیماری به آنان مراجعه می کنند.
رونمایی از کتب ارتباطات
پروفسور باقر ساروخانی در این بخش از مراسم از سه عنوان کتاب در حوزه ی ارتباطات رونمایی کرد که شامل نوشتن مقدمه ای برکتاب های  اندیشه های بنیادی نظریه های  ارتباطات ،کتاب معروف شاه لیر و و دانشنامه جامع انگلیسی به فارسی بود .
معرفی وتقدیر ازمدیران وکارشناسان وروابط عمومی ها برتر
دربخش پایانی سمپوزیوم نیز  از روابط عمومی های برتر در حوزه های مختلف به شرح زیر تقدیر شد.
-اطلاع رسانی
روابط عمومی های وزارت کشور ،دیوان عدالت اداری، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان
- ارتباطات فرهنگی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت کشتیرانی ، شرکت سهامی صنایع شیر ایران (پگاه)، شرکت توزیع برق اصفهان، شورای اسلامی شهر قزوین و شرکت پالایشگاه ستاره نفت،
- مدیریت راهبردی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، شرکت سنگ آهن مرکزی، اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمان
- ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع
سازمان بهشت زهرا، بانک رفاه کارگران، شرکت شیر پگاه فارس
- ارتباطات رسانه ای
سازمان بنادر و دریانوردی ، سازمان خصوصی سازی، شرکت فولاد خوزستان، اپراتور همراه اول، دانشگاه شهید بهشتی و شرکت مس سونگون
- ارتباطات الکترونیک و فضای مجازی
اپراتور ایرانسل ، شرکت مس سرچشمه، شرکت آلومینای ایران، اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، دانشگاه قزوین
- برنامه ریزی ارتباطی
وزارت نفت، بانک کشاورزی، علوم پزشکی استان زنجان، سازمان ورزش و جوانان استان تهران و مجتمع فولاد غدیر نیریز
- پژوهش ارتباطی
 فرمانداری شهرستان تهران، هلدینگ سرمایه گذاری تدبیر، شرکت آب منطقه ای تهران، شرکت شیر پگاه تهران
-کارشناسان برتر روابط عمومی
هادی صفری – سازمان تأمین اجتماعی
بهرام جعفرپور – شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان
مینا شینی مقدم - شرکت فولاد خوزستان
- مدیران برتر روابط عمومی
محمدرضا انواری –وزارت صنعت، معدن و تجارت
قاسم بی نیاز –وزارت راه و شهرسازی
جعفر سبحانی –سازمان خصوصی سازی
ایوب بنوی –شرکت ملی صنایع پتروشیمی
غلامرضا فروغي نيا – شرکت فولاد خوزستان
وجیهه صابرنژاد – شرکت فولاد امیر کبیر کاشان
سعید خادمی پور – منطقه آزاد اقتصادی خلیج فارس  
- مدیران ارشد ارتباط گستر
عبدالله قدوسی – مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران
سیدحسن رضوی – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران
جلال الدین میرزای رزاز – سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور
- نامزدهای نشان های ویژه
شرکت فولاد امیرکبیر کاشان (نشان اخلاق ارتباطی)
 ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( نشان روابط عمومی پیشرو در جنگ رسانه ای)
نشان مسئولیت اجتماعی)    شرکت همراه اول (
 (نشان روابط عمومی دیجیتال)    شرکت ایرانسل
(نشان مسئولیت اجتماعی)    بانک رفاه کارگران
(نشان مسئولیت اجتماعی)    صندوق بازنشستگی کشور (صباجهاد)
 (نشان توسعه فرهنگ بیمه)    شرکت سهامی بیمه آسیا
- حامیان سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی
فروشگاه های زنجیره ای هایپرمی، شرکت نقش و نگار تبلیغات پوپک، صنایع دستی اریسا وشرکت تبلیغات و رسانه فست کلیک

 



کلمات کلیدی


captcha