بازی مارو پله بازیافتی در مدارس شمال تهران اجرا شد
تاریخ: ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت: 15:06:18


http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/8c9bf616965ccadbdcc4ff8d8a8db34a.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/46c01fe9851eb995ad00fd219e418860.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/644a2d109b66e938a6c65cb260a201b7.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/20db8b0875e8413bceb26f86cfbd8c3f.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/1045fe0f002d0c72bcde78257e0fc297.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/fa381527faa04efc0f7cbc5201fe8d88.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/96b32e6c4d25ec6fef8b2cab4a17a5e4.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f8c01a7154cdfe31367a40b26f9b9149.gif

logo-samandehi


کد خبر : 44720 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۴:۲۲                 شهری و رفاهی

بازی مارو پله بازیافتی در مدارس شمال تهران اجرا شد


ایرانیان_بازی مار و پله بازیافتی با هدف ارتقاء فرهنگ زیست محیطی، تفکیک پسماند و نهادینه نمودن آموزش مفاهیم بازیافت در بین دانش آموزان در مدارس شمال تهران اجرا شد.


بازی مارو پله بازیافتی در مدارس شمال تهران اجرا شد

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک شهرام شاه علی شهردار ناحیه ده این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: بازی مار وپله همواره از بازی های مهیج و جذاب برای همه گروه های سنی از نسل های گذشته تاکنون بوده است، بر همین اساس واحد بازیافت ناحیه ده این منطقه با ابتکار خانم حق پرست ناظر بازیافت ناحیه و با طراحی خانم سلطانی از آموزشگران این ناحیه در اقدامی خلاقانه و هوشمندانه طرح بازی مارو پله را مبتنی بر آموزه های بازیافتی اجرا نمود.

وی گفت: در قسمت شروع بازی یک عددکیسه آبی پسماند خشک مشاهده می شود و در مسیر بازی در خانه هایی مخزن مشکی طراحی شده و در هر خانه ای که سطل مشکی دارد، ماری بوده تا پسماند خشک واقع در کیسه آبی در مخزن مشکی قرار نگیرد و در هر خانه ای که عوامل جمع آوری پسماند خشک (سطل آبی رنگ، ماشین ملودی جمع آوری بازیافت، کانکس بازیافت ) نقاشی شده نردبان وجود دارد تا بازیکن به خانه های بالا هدایت شود.

شاه علی افزود: در یکی از خانه های مرکزی بازی علامت سوال مشاهده می شود واز بازیکن با توجه به آموزش های داده شده سوال پرسیده می شود که  در صورت دادن جواب درست بازیکن از نردبان بالا می رود ودر صورت دادن جواب نادرست با نیش مار پایین می آید.

وی استفاده از علائم ترافیکی به جای مهره و رنگ نارنجی و آبی (رنگ ماشین بازیافت ) و جنس تاس بازی از فوم را از جذابیت های این بازی دانست و گفت: این بازی در مدارس شهید فولادی ،حضرت معصومه(س) ، امام حسین(ع) ، مجتمع نورالقائم (عج) و... اجرا و به تعداد 40 عدد نیز چاپ شده که بسیار مورد استقبال دانش  آموزان و مسئولین مدارس قرار گرفته است و به منظور بهره مندی تمام مدارس از طرح مذکور مار و پله بر روی بنر چاپ شده که قابل حمل و نقل باشد.

 



کلمات کلیدی


captcha