چرخه معیوب نمایش در مستندسازی اثر منفی دارد
تاریخ: ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت: 01:14:26


http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/8c9bf616965ccadbdcc4ff8d8a8db34a.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/46c01fe9851eb995ad00fd219e418860.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/aa51cea113fd051de3c50ce157629974.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/644a2d109b66e938a6c65cb260a201b7.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/20db8b0875e8413bceb26f86cfbd8c3f.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/1045fe0f002d0c72bcde78257e0fc297.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/fa381527faa04efc0f7cbc5201fe8d88.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/96b32e6c4d25ec6fef8b2cab4a17a5e4.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f8c01a7154cdfe31367a40b26f9b9149.gif

logo-samandehi


کد خبر : 44803 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۲۱:۳۷                 سینما

محمدرضا اصلانی مستند ساز:

چرخه معیوب نمایش در مستندسازی اثر منفی دارد


ایرانیان _یک پیشکسوت عرصه مستند میگوید چرخه معیوب نمایش مستند در ایران باعث شده تا مستندسازان در برخی مواقع مجبورشوند تا با نگاه به جشنواره ها فیلم بسازند.


چرخه معیوب نمایش در مستندسازی اثر منفی دارد

به گزارش  شبکه خبری ایرانیان به نقل از ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، محمدرضا اصلانی کارگردان و مستندساز پیشسکسوت در حاشیه مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت عنوان کرد: اینکه فیلم بلند بسازیم یا کوتاه، داستانی بسازیم یا مستند؛ به بطن موضوع آن فیلم و عملکرد ما برمی گردد اما چرخه معیوب نمایش مستند در ایران باعث شده تا مستندسازان علیرغم اینکه از قشر بسیار صادق و درستکاری هستند در برخی مواقع مجبورشوند تا با نگاه به جشنواره ها فیلم بسازند.

اصلانی با اشاره به این مطلب که در سینمای داستانی چنین مشکلی وجود ندارد گفت: شاید در نگاه اول این نوع عملکرد، فرصت طلبی به حساب بیاید اما به نظر من که سالهاست در این زمینه کار می کنم نه فرصت طلبی است، نه امری نامشروع بلکه زاییده شرایطی است که به دلیل عدم سیاست گذاری های درست ایجاد می شود.

این سینماگر که نزدیک به چهل فیلم مستند و داستانی در قالب کارگردان و نویسنده در کارنامه کاری خود دارد، اظهار کرد: اگر مستندساز نگران نحوه نمایش فیلم خود نبود به هیچ وجه شاهد چنین موارد و همچنین تقلید اشتباه از فیلم هایی که مورد توجه قرار گرفته اند به جای استفاده از ایده های شخصی نمی شد.

اصلانی که تجربه همکاری با پرویز کیمیاوی، منوچهر طیاب، کامران شیردل و ... را دارد، گفت: عدم فرصت نمایش و حتی نمایش محدود مستندهایی که ساخته می شود یک ظلم عجیب به مستندساز است درحالیکه مرکز گسترش سینما مستند می تواند با حمایت از مستند سازان شرایطی را فراهم کند که آثار در طول سال نمایش داده شوند.
وی در پایان با اشاره به صحبت های محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره سیزدهم سینما حقیقت درباره راهکرد برون رفت از این آسیب عنوان کرد: همان طور که دبیر جشنواره هم تاکید کرد باید این برنامه وجود داشته باشد که مستندها امکان نمایش در تهران و شهرستان ها را پیدا کنند و مهم تر اینکه چرخه نمایش، سالیانه باشد و اگر این قدم مهم برداشته شود، در شرایط مستندسازی ما تحول بزرگی رخ می دهد.



کلمات کلیدی


captcha