رسانه ملي اقتصاد مقاومتي و جهش توليد را گفتمان غالب جامعه مي كند
تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت: 08:22:46


http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/ed3d9557dbef191b501af55c266fa495.png

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/7bf59575e03941ad1ea59db4b3714ee6.png

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/52e8a1fd0f480480f71603937eded31a.gif

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/5d93c04a5348a356871c0648e730a372.jpg

http://shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/5d93c04a5348a356871c0648e730a372.jpg

logo-samandehi


کد خبر : 47337 || تاریخ : ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۵:۱۹                 رادیو و تلویزیون

راهكارهاي رسانه اي تحقق شعار"جهش توليد" به مراكز استاني صداوسيما ابلاغ شد؛

رسانه ملي اقتصاد مقاومتي و جهش توليد را گفتمان غالب جامعه مي كند


ایرانیان_دكتر علی دارابي معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به برنامه‌ریزی جامع برای کمک به تحقق شعار سال در مراکز استانی صداوسیما گفت: در این زمینه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی گوناگونی با تکیه بر مجموعه‌ای از سیاست‌های ابلاغی تولید خواهد شد.


رسانه ملي اقتصاد مقاومتي و جهش توليد را گفتمان غالب جامعه مي كند

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، دکتر علی دارابی با اشاره به نامگذاری سال 99 به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب و راهکارهای رسانه‌ای برای تحقق این امر اظهار کرد:اهداف و سیاست‌های کلان، راهبردها، اقدامات اجرایی در این زمینه باید به درستی تعریف شوند و به منصه ظهور برسند.
وی افزود: جهش تولید، ادامه مسیر رونق تولید است و با توجه به شعار سال 1397 « حمایت از کالای ایرانی» و شعار سال 1398 ، « رونق تولید»، طبیعتاً بسیاری از راهبردها و راهکارهای اتخاذ شده برای برنامه‌سازی در  صدا و سیما همچنان مفید و کارآمد خواهند بود، اما با توجه به مفهوم «جهش» در شعار امسال ضروری است، اقدامات رسانه ای نیز بیشتر و تاثیرگذارتر شده و در گفتمان‌سازی و جریان‌سازی بر الزامات و راهکارهای ایجاد جهش در تولید تاکید شود.
معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به اهداف و سیاست‌های کلان در این زمینه خاطرنشان کرد: از جمله این موارد می‌توان به ارائه الگوهای مناسب و قابل پذیرش جامعه از سبک زندگی ایرانی و اسلامی با رویکرد حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی، رونق فضای کسب و کار و جریان‌سازی در راستای بهبود آن و مطالبه‌گری و حمایت رسانه‌ای موثر، جریان‌سازی مستمر و ترویج شعار و فرهنگ «ما می‌توانیم» در راستای جهش تولید و توسعه پایدار و بسیج افکار عمومی در تحریم استفاده از کالاهای خارجی به عنوان مقدمه‌ای برای جهش تولید ملی اشاره کرد.
وی با تاکید بر بیان تجارب کشورهایی که با تکیه بر توان داخلی خود در تولید موفق بوده‌اند گفت: البته در این بین باید برجسته‌سازی کیفیت کالاها و توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی با هدف کمک به افزایش تقاضا برای تولیدات داخلی هم پرداخت.
دارابی راهکارهای تولید و برنامه‌سازی در صدا و سیمای مراکز در راستای تحقق شعار سال را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید برنامه‌هایی با محتوای مناظره پیرامون بررسی و نقد مشکلات فضاهای کسب و کار، معرفي توليدكنندگان و كارآفرينان برتر، معرفي برندهاي باکیفیت ايراني در برنامه‌هاي فرآيند محور (از ابتدا تا انتهاي چرخه توليد محصولات ايراني باکیفیت در مستندهاي جذاب)، نقد منصفانه و امیدآفرین تولیدات ملی با هدف بهبود فرآیندهای تولید،  مقابله رسانه‌ای در برابر واردات کالاهايی که توليدات داخلی مشابه آنها در کشور وجود دارد، تبیین حقوق مصرف‌کنندگان، بخشی از سیاست‌های رسانه‌ای معاونت امور استان‌هاست که باید توسط شبکه‌های استانی مورد توجه قرار گیرد.
معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به برخی از راهکارهای عملیاتی برای تحقق شعار «جهش تولید» در حوزه‌های رادیو، تلویزیون، فضای مجازی، خبر و پژوهش مراکز استانی عنوان کرد: پرهیز از شعارزدگی و ادبیات تصنعی در برنامه‌ها یکی از اصول اساسی به شمار می‌رود.
وی گفت: در حوزه‌های سیما و صدا، تولید برنامه‌های «جهش» (با لهجه و گویش‌های مختلف هر استان)  در دستور کار قرار گرفته است.



کلمات کلیدی


captcha